همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: درباره کاهش دوره لیسانس باید کار کارشناسی شود و اگر در جایی این کاهش ممکن باشد، اعمال خواهیم کرد

کامران دانشجو

به گزارش واحد مرکزی خبر، کامران دانشجو در حاشیه نشست رؤسای دانشگاه‌های منتخب آمایش استانی طرح آمایش آموزش عالی در جمع خبرنگاران افزود: البته ما چنین نگرشی نداشتیم اما حال که این موضوع مطرح شد با همفکری دانشگاهیان و مجلس شورای اسلامی بررسی خواهیم کرد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سؤال که چرا با افرادی که مدرک خرید و فروش می کنند برخورد نمی‌کنید ؟ گفت: اگر مردم با مواردی از این تخلفات مواجه می‌شوند به ما اطلاع دهند تا ضمن بررسی و معرفی متخلفان به مراجع قضایی، مجوز آن‌ها را لغو کنیم.

دانشجو افزود: اگر این متخلفان مجوزی نداشته و جعل کرده باشند، پس از اقامه شکایت، مراجع قضایی موضوع را پی‌گیری خواهند کرد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در پاسخ به سؤالی دیگر درباره پیشرفت‌های دانشگاه‌ها در زمینه هوا و فضا و ساخت ماهواره‌ها نیز افزود: اکنون صنعت و دانشگاه درباره فناوری هوا و فضا به ارتباط خوب و اعتماد متقابلی رسیده‌اند و پیشرفت‌های جهشی در این عرصه حاصل10 سال تلاش است.

وی به فعالیت دانشگاه های علم و صنعت، شریف و امیرکبیر در خصوص ماهواره اشاره کرد و گفت: هم اکنون با همکاری سازمان فضایی در خصوص سه ماهواره دانشگاهی به جمع بندی‌های خوبی رسیده‌ایم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: در ابتدای دوره وزارتم قول داده بودم که50 درصد عملکرد پژوهشی دانشگاه‌ها را به سمت تحقیقات دفاعی سوق خواهم داد و از این پس هم تلاش خواهیم کرد پیشرفت‌ها با شتاب بیشتری دنبال شود.

کد خبر 125720
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز